26 Temmuz 2017 Çarşamba

NİNNİ

NİNNİ
Şehit Haremi
Uyu yavrum,uyanacak günler var;
Yarınları gözetleyen dünler var;
Baban şehit, izlerinde ünler var;
O izlerde sen de dolaş ninni!
Öç gününe tezce ulaş,ninni!
Uyu yavrum, yine şimsek çakıyor,
Şehit baban gelmiş bize bakıyor
Yarasından kızıl kanlar akıyor
Bu yarayı dur bağlayım ninni!
Sen ağlama ben ağlayım ninni!
Uyu yavrum uğur değil yas tutma
Beybabanın öğüdünü unutma
Şimdi uyu yarın hasmı uyutma
Uyudukça gücün artar ninni!
Çabuk büyü, yurdu kurtar ninni!
Uyu yavrum gözlerinde uyku var
Sen büyürsen düşmanlara var
Baban şehit yüreğinde oku var,
Bu ok vatan kaygısıdır ninni!
Borcun evlat saygısdır ninni!
Uyu yavrum tepesinde haç yatan
Camiler var... bu mu seni ağlatan?
Dayanamaz çignenmeye bu vatan?
Camilere götür hilal ninni!
Hem yurdu hem öcünü al, ninni!
Ziya Gökalp
Ninni
Melekler dolanır bu kuytu yerde,
Ey gün kadar güzel çocuğum, uyu!
Bir gün hasretiyle için titrer de,
Anarsın, bu derin, tatlı uykuyu.
Uyu da gündüzler su gibi dinsin,
Menekşe gözüne kirpikler insin;
Yarın, şafak vakti, içine sinsin,
Güneşle uyanan kuşların huyu.
Uyu yavrum, akşam seni üzüyor,
Artık gözlerini uyku süzüyor,
Uykunun gölünde başın yüzüyor,
Dalgalandırmadan o durgun suyu...
Necip Fazıl Kısakürek
Çabuk oku ver bir selam
Dökülsün dilinden kelam
Yavrum sana kurban olam
Ninni yavrum ninni
Besmeleyle uyanır
O nurlara boyanır
Buna can mı dayanır
Ninni yavrum ninni
Hey dideler dideler
Peynirlidir pideler
Bilinmedik diyardan
Himmet etsin dedeler
Ağzı şeker hokkası
Çenesi bülbül yuvası
Yanakları misket elması
Burnu Medine hurması
Gözleri eğir bademi
Kaşları kudret kalemi
Saçları altın sarısı
Annesinin birisi ninni
Ninni ninni uyu yavrum
Tıpış tıpış yürü yavrum
Üzüntümü götür yavrum
Bize neşe getir yavrum
Düşmanlıktan geç ha yavrum
Muhabbeti seç ha yavrum
Ağlama hiç gül be yavrum
Yaradanı bil be yavrum
Hu der gider idim
Zikrullah eder idim
İsmail Peygamberin
Devesin güder idim
Ninni yavrum ninni
Yaslan kılıcım yaslan
Yastık altında paslan
Taşköprü de Abdal Hasan
Oda ona uyku versin ninni
Tarlalarda olur ahlat
Analar çekiyor zahmet
Medine de ol Muhammed
Söyle bana uyku versin
Dam üstünde kediler
Mırnav mırnav dediler
Kızını yiyeceğiz dediler
Uyusun da büyüsün ninni
Tıpış tıpış yürüsün ninni
Dağda davarın kışlasın
Ovada çiftin işlesin
Seni yaradan bağışlasın
Uyusun oğlum ninni
Bahçede ki nar mıdır
Yanakları al mıdır
Bebeklerin içinde
Yavrum gibi var mıdır
Horoz öter uzun uzun
Uyusana iki gözüm
Dün geceden uykusuzum
Uyu yavrum ninni ninni
Ninni ninni edasına
Beyler inmiş odasına
Hacı alil dedesine
Ninni gülüm sana ninni
Eee dedim uyusun
Uyusun da büyüsün
Büyüsün de yürüsün
Ninni yavrum ninni
Ninni ninni ninnisi var
Bir ufacık yaylası var
Uzun uzun yollarda
Yavrumun bir dayısı var
Ak mektup yazar iken
Gökten Cebrail indi
Altın beşik indirdi
Muhammed'i bindirdi
Ninni dedi uyuttu
Allah beni büyüttü
Oğlan yürektir
Altın direktir
Kaldırın saklayın
Bir gün gerektir
Oğlandır özü
Karadır gözü
Oğlana kurban
Bir sürü kuzu
Kuşlar gibi uçarsın
Sular gibi coşarsın
Büyüyünce koşarsın
Ninni güzelim ninni
Uyu ey canım uyu
Uyu sultanım uyu
Ağlarsan baban döver
Derde dermanım uyu
Ninni demek ar olmaz
Mü'min kalbi dar olmaz
Ana şefkatsiz olmaz
Uyu yavrum ninni
Şad eyledi beni Rabbim ninni
Mevlam sana verdi canı ninni
Emzireyim yavrum seni ninni
Evliyalar himmet etsin ninni
Gökten iner sulu rahmet ninni
Senin için çektim zahmet ninni
Sallu ala Ya Muhammed ninni
Rasul sana himmet etsin ninni
Gözlerim şafak yıldızı atmaz
Ninni dedim de bebeğim yatmaz
Bu tatlı candan bıktım usandım
Hiç bebeğime uyku kar etmez
Ninni kuzuma ninni
Uyusunda büyüsün ninni
Koşa koşa yorulsun ninni
Büyüsünde okusun ninni
Benim oğlum annesine
Babasına baksın ninni
Şimdi yavrum uyur ninni
Uyusun da büyür ninni
Sen rahatlık ver Allahım ninni
Yavrumu uykuya doyur ninni
Benim yavrum küçücek
Gün geçtikçe büyüyecek
Asker olup yürüyecek
Ninni yavrum ninni yavrum
Bir oğlum olsa da versem hocaya
Okuya okuya çıksa heceye
Ne iyilik etsem ben bu hocaya
Ninni benim yavrum ninni
Ninni derim bana bakar
Dudağından ballar akar
Yavrum büyür bana bakar
Ninni yavrum ninni
Kara kaşlı, zeytin gözlü
Beyaz yüzlü, doğru sözlü
İpek saçlı, tunç bilekli
Temiz yürekli olası kuzum ninni

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İMAN - İTAAT

İMAN- İTAAT Bizler bazı şeyleri ya yanlış anlıyoruz yada işimize öyle geliyor o şekilde kullanıyor, davranıyor , savunuyoruz. Alla...