23 Temmuz 2017 Pazar

HAMDULLAH SUPHİ TANRIÖVER // ASKERLERİN ŞARKISI

ASKERLERİN ŞARKISI





Duydum, büyük harabelerin, dul kadınların


Issız, geniş ufukların üstünde her yarın


Bir ukde-i siyah ile maziye bağlanan


Her asrı itilâ ile mâkûsen alçalan


Her gün bir inhitat ile hep sarsılan, düşen


Her uzv-ı inkisarına bin aç ağız düşen


Bir kıt’a-i sefilenin evlâd-ı matemi


Her bir adım mukabili birçok adım geri


Bir ric’at-ı feci ile bî-kayd ü bî-nişan


Bir ufk-ı bî-ziyaret ü hicranda haşrolan


Bir çok zavallı köylünün asker çocukları


Günümüz Türkçesiyle:



Duydum, büyük harabelerin, dul kadınların,


Issız, geniş ufukların üstünde her yarın,


Siyah bir düğümle geçmişe bağlanan


Her yüz yılı yükselmenin tersine alçalan,


Her gün bir çöküntü ile hep sarsılan, düşen,


Her kırılan uzvuna bin aç ağız üşüşen


Sefil bir kıtanın matemli çocukları,


Her bir adıma karşılık bir çok geri adım atan,


Feci bir bozgun ile hiçbir bağ ve iz bırakmadan,


Ziyaretçisi olmayan, ayrılıklarla acılı bir ufukta

Mahşer gibi birçok zavallı köylünün asker çocukları.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İMAN - İTAAT

İMAN- İTAAT Bizler bazı şeyleri ya yanlış anlıyoruz yada işimize öyle geliyor o şekilde kullanıyor, davranıyor , savunuyoruz. Alla...