21 Temmuz 2017 Cuma

MAKBER // ABDÜLHAK HÂMİT TARHAN

MAKBER’DEN





1.


Eyvah ne yer ne yâr kaldı


Gönlüm dolu âh u zâr kaldı


2.


Şimdi buradaydı gitti elden


Gitti ebede gelip ezelden

 




 
3.





Ben gittim, o hâksâr kaldı.


Bir gûşede târmâr kaldı


4.


Bakî o enîs-i dilden eyvah


Beyrut’ta bir mezar kaldı


5.


Nerde arayım o dil-rübâyı


Kimden sorayım o bî-nevâyı


6.


Bildir bana nerde, nerde Yarab


Kim attı beni bu derde Yarab


7.


Derler ki: “Unut o âşnâyı


Gitti tutarak reh-i bekayı...


8.


Sığsın mı hayâle bu hakikat


Görsün mü gözüm bu macerayı


9.


Süratle nasıl değişti hâlim


Almaz bunu havsalam, hayâlim


10.


Bir şey görürüm, mezara benzer


Baktıkça alır, o yâra benzer


11.


Şeklerle güzâr eder leyâlim


Artar yine mâtemim melâlim


 


12.


Bir sadme-i inkılâbdır bu


Bilmem ki yakın mıdır zevalim


13.


Çık Fâtıma lahddan kıyam et


Yâdımdaki hâline devam et


14.


Ketmetme bu razı söyle bir söz


Ben isterim âh, öyle bir söz


15.


Güller gibi meyl-i ibtisâm et


Dağ-ı dile çâre bul, meram et


16.


Bir tatlı bakışla, bir gülüşle


Eyyâm-ı hayâtımı tamâm et


Günümüz Türkçesiyle:



1.Eyvah, ne yer ne yâr kaldı; gönlüm acı ve iniltiler içinde kaldı.


2.Şimdi buradaydı gitti elden; ezelden gelip, ebede gitti.


3.Ben gittim; o kara toprak içinde kaldı. Bir köşede darmadağınık bir


hâlde kaldı.


4.Eyvah, o gönül yoldaşından geriye, Beyrut’ta bir mezar kaldı.


5.O gönül alıcıyı nerelerde arayayım, o nasipsizi kimlerden sorayım?


6.Yarâb bildir bana, o nerededir? Beni bu derde kim attı Yarab?


7.Derler ki “o eski tanıdığı unut artık; o sonsuzluk yolunu tutup gitti!”


8.İnsan hayali, bu gerçeği nasıl kabul eder, göz bu maceraya nasıl


dayanır?


9.Hâlim çabucak nasıl da değişti. Bu değişikliği havsalam, hayâlim


bir türlü almıyor.


 


10.Mezara benzer bir şey görürüm, biraz daha baktıkça mezarı sevgili


zannederim.


11. Gecelerim şüpheler içinde geçer. Matemim artar, elemlerim çoğalır.


12.Bu insanı altüst eden bir darbedir ki, acaba sonum yalan mıdır diye


düşünürüm.


13.Çık Fatıma kabrinden, doğrul. Hatıramdaki hâline devam et.


14.Bu sırrı saklama, bir söz söyle; âh ben öyle bir söz isterim.


15.Güller gibi gülümse, gönül yaraşma bir çare bulmaya çalış.

16.Bir tatlı bakışla, bir gülüşle ömrümün geri kalan günlerini tamamla.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İMAN - İTAAT

İMAN- İTAAT Bizler bazı şeyleri ya yanlış anlıyoruz yada işimize öyle geliyor o şekilde kullanıyor, davranıyor , savunuyoruz. Alla...