23 Temmuz 2017 Pazar

SABAH OLURSA // TEVFİK FİKRET

SABAH OLURSA’dan





1.


Bu memlekette de bir gün sabah olursa, Halûk,


Eğer bu memleketin sislenen şu nâsiye-i


Mukadderatı kavî bir elin kavî, muhyî


Bir ihtizâz-ı temasıyla silkinip şu donuk,


Şu paslı çehre-i millet biraz gülerse... — O gün


Ben ölmemiş bile olsam, hayâta pek ölgün


Bir irtibatım olur şüphesiz; — O gün benden


 


Ümidi kes, beni kötürüm ve boş muhitimde


Merâretimle unut; çünkü leng ü pejmürde


Nazarlarım seni maziye çekmek ister; sen


Bütün hüviyyet ü uzviyyetinle âtisin:


Terennüm eyliyor el’ân kulaklarımda sesin!


2.


Evet, sabah olacaktır, sabah olur, geceler


Tulû’-ı haşre kadar sürmez; akıbet bu semâ,


Bu mâi gök size bir gün acır; melûl olma.


Hayâta neş’e güneştir, melal içinde beşer


Çürür bizim gibi... Siz, ey fezâ-yı ferdanın


Küçük güneşleri, artık birer birer uyanın!


Ufukların ebedî iştiyakı var nura.


Günümüz Türkçesiyle:



1.Bu memlekette de bir gün sabah olursa, Haluk, eğer bu memleketin


sislenen şu alın yazısı kuvvetli bir elin, kuvvetli, hayat verici titreyen bir


dokunuşuyla silkinip milletin şu donuk, şu paslı yüzü biraz gülerse. Ben


ölmemiş bile olsam, hayata pek ölgün bir irtibatım olur şüphesiz. O gün


benden ümidi kes, beni kötürüm ve boş çevremde acılığımla unut; çünkü


aksak ve perişan bakışlarım seni maziye çekmek ister. Sen bütün hüviyet ve


canlılığınla istikbalsin. Terennüm ediyor hâlâ kulaklarımda sesin!


2.Evet, sabah olacaktır, sabah olur. Geceler kıyametin doğuşuna


kadar sürmez; sonunda bu semâ, bu mavi gök size bir gün acır; kederlenme.


Hayata neş’e güneştir, ıstırap içinde beşer, çürür bizim gibi... Siz, ey istikbal


ufuklarının küçük güneşleri, artık birer birer uyanın! Ufukların ebedî hasreti

var ışığa.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İMAN - İTAAT

İMAN- İTAAT Bizler bazı şeyleri ya yanlış anlıyoruz yada işimize öyle geliyor o şekilde kullanıyor, davranıyor , savunuyoruz. Alla...